Infraestructures i Mobilitat

Un transport públic de qualitat per garantir una mobilitat eficaç. Unes infraestructures competitives com a motor econòmic i territorial.

Imatge il·lustrativa de 'Infraestructures i Mobilitat '

La inversió en obra pública és un dels motors econòmics i territorials del país. Artur Mas va dir que faria la revolució de les infraestructures, però la realitat és ben diferent: els darrers anys s’ha penalitzat la mobilitat, perjudicant la butxaca dels usuaris i les empreses que han de desplaçar-se, i s’ha renunciat a defensar les principals infraestructures de Catalunya.

Des del PSC denunciem el greuge comparatiu amb la resta de l’Estat i la desídia del Govern del PP pel que fa a la inversió en infraestructures, però també defensem que cal mantenir-les i millorar-les perquè siguin territorialment equilibrades, socialment justes i econòmicament viables.

 

Transport accessible i sostenible a l'abast de tothom

  • Promourem un nou acord, entre tots els actors del sector, per garantir el finançament del transport públic i poder tornar a baixar els preus dels títols de transport per als usuaris i les usuàries habituals.
  • Apostarem per l'electro-mobilitat com a element d'estabilitat en un model basat en energies renovables.
  • Treballarem per l'electrificació del transport públic i transport de mercaderies per aprofitar la potència disponible. 
  • Durem a terme una aposta progressiva i continuada pels serveis ferroviaris. Demanarem el traspàs dels actius estatals que serveixen per prestar els serveis de regionals i rodalies, i més recursos a l’Estat per a les Obligacions de Servei Públic, exigint el compliment de les inversions compromeses en infraestructura ferroviària.
  • Treballarem per fer complir la legislació rellevant sobre l'accessibilitat a tots els mitjans de transport. 
  • Revertirem la política d’increment exagerat de preus dels peatges, a què ens ha dut CiU.
  • Obrirem una negociació amb les empreses operadores de vies de peatge, per aprovar un model d’estructura de tarifes que afavoreixi la mobilitat sostenible i la competitivitat del país, a càrrec de les concessionàries.
  • Introduirem nous elements de gestió que impliquin l’aplicació d’un peatge tou en aquells trams d’autopistes en què no hi ha alternativa gratuïta (cas de l’AP2 entre Montblanc i Lleida, l’AP7 a Girona, etc.).

Construir infraestructures, construir país

  • Apostem perquè les grans infraestructures estiguin al servei de l’interès general i reemprendrem l’exigència de la posició determinant de la Generalitat en el control d’aquestes infraestructures.
  • Reclamarem al nou govern d’Espanya un acord de priorització i calendarització d’inversions amb l’Estat, que asseguri uns escenaris de finançament de les inversions principals a Catalunya com el Corredor Mediterrani, els accessos viaris i els ferroviaris amb ample europeu als ports de Barcelona i Tarragona, i la Línia 9 del Metro, entre d’altres. 
  • Potenciarem especialment les zones logístiques com a nodes vitals en la cadena de la producció i distribució que han de fer possible una economia més competitiva. 

Fitxers adjunts: