Actualitat

El Consell Comarcal del Vallès Occidental rep el segell Infoparticipa per la transparència i qualitat de la comunicació pública per novè any consecutiu

10 abril 2024

El Consell Comarcal del Vallès Occidental va ser un dels dos únics consells comarcals que van rebre el segell Infoparticipa en la seva primera edició dels guardons per als ens comarcals el 2016. Des de llavors, cada any ha revalidat aquest reconeixement a la transparència i qualitat de la comunicació pública. Aquest dimarts, el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, ha rebut el guardó per novena vegada, en un acte celebrat al Rectoral de la UAB.

El segell s’atorga als webs municipals i comarcals que compleixen amb una cinquantena d’indicadors de transparència i participació i constitueix una marca de qualitat en la informació donada des de les institucions. El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha obtingut una puntuació de 96 sobre 100.

Cada any s’incrementa el nivell d’exigència qualitativa dels continguts i la forma en què es presenten en aspectes relacionats amb cinc grans temes: qui són els representants polítics, com es gestionen els recursos col·lectius i els recursos econòmics, com informen de la seva gestió i quines eines de participació proporcionen. Segons el Consell Certificador, òrgan que avalua els criteris de transparència, no n’hi ha prou que la informació estigui penjada a la web i/o Portal de Transparència de la institució, sinó que s’ha de poder trobar amb facilitat, ha d’estar totalment actualitzada i ha de ser comprensible.

El Segell Infoparticipa és una distinció atorgada pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona que reconeix les bones pràctiques dels ajuntaments, consells comarcals i diputacions després d’avaluar la qualitat i la transparència de la comunicació pública dels seus webs. Les avaluacions es recullen al Mapa Infoparticipa, un producte iniciat el 2014 per als ajuntaments i el 2016 per als consells comarcals, que pretén proporcionar a les entitats criteris i eines per a fer una comunicació transparent i de qualitat, impulsant-hi millores que afavoreixin cada una de les organitzacions.