La diputada del PSC per les Comarques de Lleida, Pirineu i Aran al Congrés, Montse Mínguez, ha afirmat que “l’augment de dos trens Avant de la línia entre Lleida i Barcelona és una clara demostració del compromís del govern espanyol amb el nostre territori”.
Mínguez ha posat així en valor l’anunci de Renfe de sumar dos noves freqüències, de manera que un nou tren sortirà de Lleida a les 19:23 hores de dilluns a divendres, amb arribada a les a Barcelona a les 20:35 hores. En sentit contrari, és a dir, des de l’estació de Barcelona Sants a la de Lleida-Pirineus, la sortida serà a les 21:25 hores els dies feiners.
Mínguez ha destacat que “amb aquests nous trens, Renfe reforça la darrera hora de la tarda, facilitant així també l’ús d’aquest servei a moltes persones que bé es desplacen entre Lleida i Barcelona per feina o per estudis”.
A més, la diputada socialista ha destacat que “tal i com ja es va comprometre el Ministeri de Transports, en breu recuperarem tots els serveis anteriors a la pandèmia, suprimits per la davallada de la demanda durant el 2020”. “Disposar de bones comunicacions i facilitar les connexions entre pobles i ciutats és un element imprescindible per garantir l’arrelament de la població a un territori com el nostre, en perill de despoblament a moltes comarques”, ha conclòs.