Actualitat

El PSC rebutja la moció de VOX sobre el Programa de Llengua Àrab i Cultura Marroquina a l’educació pública

14 novembre 2024

Aquest migdia, David González, secretari d’Educació del PSC Vallès Occidental i diputat del Parlament de Catalunya, ha intervingut en la sessió plenària en nom del Grup Parlamentari Socialistes-Units per Avançar, per defensar una postura contrària a la moció presentada per VOX sobre el Programa de Llengua Àrab i Cultura Marroquina implantat al sistema educatiu català.

González ha qüestionat les afirmacions de VOX, que considera que aquest programa és el principal problema de l’educació pública a Catalunya i un risc per la convivència, la democràcia, la seguretat i els valors cristians occidentals. “És inadmissible que les extremes dretes ens venguin lliçons sobre drets humans i convivència, quan el que representen és tot el contrari. La seva ideologia i el seu comportament són els que creen rebuig social i discriminació cap a les persones nouvingudes”, ha afirmat.

Durant la seva intervenció, González ha recordat que VOX no ha defensat mai els interessos dels barris treballadors, independentment de la seva composició nacional, i que els seus discursos perpetuen l’estigmatització de les comunitats migrants. “Nosaltres votarem en contra d’aquesta proposta, com farem amb totes les mesures que ens presenti qualsevol formació d’extrema dreta en aquest Parlament”, ha subratllat.

Amb fermesa, el diputat socialista ha afirmat que el PSC es posicionarà sempre com un “mur infranquejable” contra la intolerància i el populisme, defensant la democràcia i el progrés per a tots els ciutadans de Catalunya. “No tinguin dubtes, senyors de l’extrema dreta, que, sigui quin sigui l’idioma en què ens presentin les seves propostes, nosaltres les tombarem”, ha conclòs González.