Actualitat

El PSC denuncia la incapacitat del Govern municipal per gestionar la mobilitat a Terrassa

23 febrer 2022

PHOTO-2022-02-23-18-35-21
Els socialistes creuen que la ciutat està més a prop de la Terrassa predemocràtica i grisa dels anys 70 que de la revolució verda promesa per Ballart i ERC

La moratòria perquè les motocicletes puguin aparcar sobre les voreres fins l’any 2024 que l’equip de govern del Sr. Ballart i ERC aprovarà al proper Ple de febrer és la punta de l’iceberg de la incompetència en la gestió de la mobilitat a la ciutat de Terrassa. Aquesta decisió és la última d’un seguit de fugides endavant de l’equip de govern que denoten manca de lideratge i de rumb clar, posposant totes les decisions impopulars al proper mandat.

 

Només començar aquest mandat ja es va evidenciar la falta d’un projecte polític coherent en defensar la construcció d’un macro-aparcament entre el Portal de Sant Roc i la Plaça Vella alhora que s’anunciava la campanya, sense escatimar recursos propagandístics, de la suposada revolució verda.

 

Tot seguit, va ser la pròrroga de la concessió del transport públic d’autobusos, i ja en van tres en aquest mandat, després que Tot per Terrassa i ERC prometessin, durant la passada campanya electoral, que municipalitzarien el servei. Sembla ser, que aquesta enèsima municipalització anunciada tampoc podrà fer-se realitat. Aquest fet comporta la paralització de les millores previstes en el servei i l’ampliació de les línies de la xarxa actual sorgides d’un procés participatiu realitzat al mandat anterior.

 

Després, el govern també ha hagut de corregir els límits en, diverses ocasions, de la Zona de Baixes Emissions i posposar fins a nova ordre la seva entrada en funcionament pels retards en la entrega de l’etiquetatge i el desgavell denunciat pels veïns i veïnes dels diferents carrers afectats.

 

El mes passat, davant la imminent caducitat del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021, l’equip de govern del Sr. Ballart va haver d’aprovar de pressa i corrents una pròrroga de tres anys, fins el 2024, sense presentar cap idea prèvia ni línia de treball envers el futur de la mobilitat a la ciutat.

 

També, hem vist com veïns i veïnes de Can Boada i altres barris de Terrassa han denunciat la imposició de circulacions viàries impossibles degudes a la manca de previsió en la compra de camions de càrrega lateral esquerra per a la implantació del sistema de recollida de residus. En aquest sentit el PSC ha preguntat en diverses ocasions què pensa fer l’equip de govern, sense obtenir-ne una resposta clara.

 

La manca d’ambició política també s’ha vist reflectida en la presentació del recent aprovat Pla Estratègic del Vehicle Elèctric que només preveu un punt de recàrrega ràpida per a tota la ciutat de 225.000 habitants. Així és impossible promoure i impulsar la mobilitat sostenible a la nostra ciutat.

 

El mateix ha passat amb la fallida presentació del projecte de “transformació  del Passeig del compte d’Ègara” que finalment va resultar ser un simple canvi de paviment del vial nord. En resposta a la manca de sensibilitat del govern, el PSC va presentar una proposta al ple de gener perquè s’encarregui un projecte integral, respectuós amb la història del Passeig, i que incorpori un procés participatiu obert a la ciutadania.

 

En aquest sentit el portaveu del grup municipal del PSC de Terrassa, Marc Armengol, afirma que: “La ciutat està patint una involució que l’apropa més a la Terrassa predemocràtica i grisa dels anys 70, que a la revolució verda promesa pel govern de Ballart i Esquerra Republicana.”

 

També cal fer esment al pols que veïns i veïnes dels carrers Arquimedes i Galileu mantenen amb el govern degut a la incapacitat d’aquest de controlar l’increment de trànsit rodat derivat de les restriccions als carrers del centre. Cal recordar que el Pla de Mobilitat 2016-2021 ja preveia la instal·lació de càmeres de control de trànsit, pressupostades en 80.000 euros durant l’anterior mandat.

 

És per tot això que els socialistes porten dos acords de junta de portaveus  relacionades amb la mobilitat. El PSC vol redreçar les indecisions de l’equip de govern exigint la compra dels camions de càrrega lateral per a la recollida de residus tal com es va comprometre l’alcalde Jordi Ballart i esperant que no sigui una més de les tantes promeses incomplertes per l’actual govern. Així, també demanen solucionar els problemes d’accessibilitat que pateixen al carrer Tarragona al barri de Can Tusell, on les ambulàncies dels serveis sanitaris o un camió de bombers no hi poden accedir; ja l’any 2018 el govern socialista va deixar el projecte redactat a punt per executar-lo.

 

Finalment, el portaveu Marc Armengol, ha presentat una proposta de resolució per exigir a la Generalitat de Catalunya la prestació del servei TRÀNSIT a la ciutat de Terrassa i a la seva àrea d’influència. El servei TRÀNSIT és un servei de promoció de la salut i atenció a les persones transgènere i el seu entorn afectiu, impulsat per l’Institut Català de la Salut, i amb voluntat de concebre la transsexualitat com un fet natural, no patològic. A aquesta moció s’ha sumat el grup municipal Junts per Catalunya.