El PSC insta el Govern de la Generalitat a “renovar els convenis entre el govern, les empreses d’electricitat i els ajuntaments afectats per les línies d’alta tensió en els nuclis urbans subscrits en el marc del Pla de l’Energia i el Canvi Climàtic de Catalunya 2012 – 2020, que preveia una inversió de més de 50 milions d’euros per soterrar o desviar les línies en nuclis habitats de 29 municipis, i pel qual es van signar una desena de convenis”.
La Proposta Socialista especifica, així mateix, la necessitat de “reprendre el projecte de desviament del tram T.02 – T.15 de la línia de 110Kv Talarn – Terradets al seu pas pel barri de la Pedrera de Tremp”.
La diputada del PSC per Lleida, Pirineu i Aran al Parlament, Sílvia Romero, ha destacat que “concretament aquest projecte es va plantejar al 2006; se’n va encarregat informe, pressupost i l’estudi de modificació, però la realitat és que els veïns i veïnes d’aquest barri continuen reclamant-ne el desviament o soterrament”.
Romero ha apuntat que “l’impacte d’aquestes línies que travessen nuclis urbans i residencials tenen un impacte significatiu tant territorial, visual, socioeconòmic i ambiental que cal aturar” i ha recordat que “ja al 2002 el govern va identificar fins a 150 situacions d’impacte territorial i ambiental de línies d’alta tensió en municipis de més de 20.000 habitants”.