Actualitat

David González interpel·la al Govern sobre les proves d’accés a la universitat

12 febrer 2025

El Grup Parlamentari Socialistes i Units per Avançar ha presentat una interpel·lació al Govern de Catalunya per abordar les proves d’accés a la universitat. En l’exposició d’aquesta iniciativa, el diputat i secretari d’educació del PSC Vallès Occidental, David González Chanca, ha destacat la importància d’aquest tema en un moment en què molts joves que cursen segon de batxillerat es preparen per iniciar la preinscripció a les proves d’accés.

González ha subratllat que l’accés a les universitats comporta una sèrie de conseqüències tant a nivell individual com a col·lectiu. “Estem parlant d’una política de gestió pública de primer ordre que afecta tot el país”, ha afirmat el diputat. En aquest sentit, ha identificat tres aspectes fonamentals de l’accés a les universitats: la generació de coneixement a través de la formació acadèmica, la promoció de la investigació i la recerca, i la funció d’ascensor social que les universitats públiques catalanes continuen exercint.

González ha defensat que qualsevol persona, independentment de la seva condició socioeconòmica o dels seus orígens, ha de tenir l’oportunitat de desenvolupar el seu propi projecte de vida. “Les universitats han de ser l’oportunitat perquè els fills i filles de treballadors puguin accedir a carreres professionals com la medicina, la ciència o la justícia”, ha declarat.

El diputat ha insistit que no es tracta de reduir les dificultats dels estudis, sinó de crear un ambient que fomenti el desenvolupament emocional i la motivació dels joves. Ha ressaltat la importància de confiar en les capacitats dels alumnes i ha defensat que els resultats acadèmics no han de ser l’únic focus d’atenció, sinó que han de ser vistos com l’inici d’un camí universitari.

Finalment, González ha conclòs que cap canvi legislatiu pot aturar l’empenta que els joves tenen quan es dediquen a allò que els apassiona, reafirmant la necessitat d’un model d’accés a la universitat que sigui just i equitatiu per a tots.