Actualitat

Aguilera: “Són necessaris canvis que evitin la competència deslleial i ajudin a la competitivitat del sector agrari”

8 març 2024

La diputada al Parlament europeu pel PSOE i membre de la Comissió d’Agricultura i Desenvolupament Rural s’ha reunit a Lleida amb representants d’empreses i cooperatives agràries

La coordinadora del grup socialdemòcrata europeu en agricultura i membre de la Comissió d’Agricultura i Desenvolupament Rural al Parlament Europeu, Clara Aguilera, ha afirmat avui que “agrarisme i ecologisme han de conviure, per tant cal escoltar les demandes i aportacions del sector en la reforma de la PAC i les seves apreciacions sobre la normativa del Pacte Verd europeu i la política comercial; quins canvis són necessaris per evitar la falta de reciprocitat i la competència deslleial i que podem millorar en els controls i competències que té Europa, així com ajudar a la competitivitat del sector agrari”.

Aguilera ha participat avui a Lleida, juntament amb els diputats al Parlament, Rosa Ibarra i Òscar Ordeig, i el Secretari de Món Rural i Agroalimentari del PSC de les Comarques de Lleida, Pirineu i Aran, Jose Luís Noguera, en una reunió amb representants d’empreses, entitats i cooperatives agràries.

L’eurodiputada socialista ha apuntat que “tinc el ferm convenciment que el sector agrari també protegeix i està preocupat pel medi ambient, per tant no podem anteposar les polítiques agràries a les mediambientals”

Aguilera ha explicat també que “avui posem en comú les qüestions més importants pel sector: les necessitats de canvi sobre la reforma de la PAC per tal que hi hagi una menor burocratització i sobretot una major convivència amb les polítiques mediambientals del Pacte Verd Europeu, que s’han vist sobrepassades, segurament perquè no s’han explicat prou bé o no s’han consensuat prou amb els sector; per això les queixes i les reivindicacions a Espanya i a Europa per la situació de crisis de l’agricultura”.

Per la seva banda, la Secretària de Món Agrari i Repte Demogràfic del PSC, Rosa Ibarra, ha explicat que “la reunió amb representants del sector agrari i agroalimentari català amb l’eurodiputada Clara Aguilera té el principal objectiu d’abordar els dubtes sobre els moviments europeus sobre la Política Agrària Comú, el Pacte Verd i la Política comercial en un moment especialment convuls, en el que cal escoltar les reivindicacions del sector català”.