Amb aquest objectiu ambdues forces polítiques han signat avui un acord amb unes bases programàtiques sòlides i uns objectius compartits que garanteixen un bon funcionament de l’Ajuntament i una millora de les condicions de vida de la ciutadania.
Amb aquest acord els dos grups municipals col·laboraran donant la màxima prioritat a les polítiques socials i a la lluita contra la pobresa, enteses les dues com totes aquelles actuacions que contribueixen a millorar les condicions de vida dels veïns i de les veïnes.

Reptes globals com la transició ecològica, la lluita contra el canvi climàtic i la transformació digital tindran programes propis i inspiraran també de forma transversal la resta de polítiques a desenvolupar. I sense oblidar la resta de polítiques prioritàries per als dos partits com la igualtat d’oportunitats, el feminisme, l’espai públic i els equipaments de qualitat, l’habitatge, el desenvolupament econòmic sostenible, l’educació, la salut o l’esport.
Alhora, és voluntat dels grups municipals del PSC i EECP d’arribar als màxims consensos possibles amb la resta de formacions polítiques de l’Ajuntament (amb l’excepció de la ultradreta) per treballar per a amplis acords en benefici del conjunt de la ciutadania.
Els principis d’actuació i col·laboració que guiaran l’acord polític són els següents:
1. Esplugues ciutat que cuida i inclou
2. Esplugues sostenible. Transició ecològica i medi ambient
3. Esplugues ciutat d’oportunitats
4. Esplugues ciutat de drets
5. Esplugues ciutat segura
6. Coherència i cohesió del govern
D’aquesta manera, el regidor i la regidora d’EECP assumiran les següents responsabilitats al govern municipal:
Jordi Pérez Pineda – Regidor d’Entorn Natural i Biodiversitat (dins de l’àmbit d’acció de govern de Territori i Ciutat Sostenible)
Dolores Castro Leyva – Regidora de Relacions amb el CatSalut i Prevenció de la Salut (dins de l’àmbit d’Acció de Govern de Cicles de Vida i Ciutat Saludable)