“Impulsarem la modernització i la descarbonització del Taxi i regularem la proporció de VTC al sector”

El candidat a la Presidència de la Generalitat, Salvador Illa, s’ha compromès amb els taxistes a crear una llei específica que reguli els sectors del taxi i els VTC determinant la proporció entre ells: un VTC per cada trenta taxis.

En una reunió mantinguda ahir, dimarts, a la tarda, amb les principals associacions del sector Salvador Illa va afirmar que “el sector del taxi és un servei regulat d’interès públic que ocupa a més de 13.000 famílies que estan patint una greu crisi a causa de la pandèmia”.

“M’he compromès amb els representants del Taxi a regular per llei la competència del servei de Taxi amb el servei de les empreses de VTC, de forma que el mercat es reparteixi de manera equilibrada a través de la fórmula 1/30”, va declarar Salvador Illa.

En el transcurs de la reunió, els representants de les principals associacions del sector Tito Álvarez (Élite Taxi Barcelona), Luis Lopez (ATC), Mohammed Loudini (ANGET) i Geovanny López (TLU), van donar el seu suport a la candidatura de Salvador Illa i el van informar de la de crisi que passa el sector a causa del descens de la mobilitat i del turisme. En aquest context, li  demanen que s’impulsi un marc regulatori més eficient i clar envers la competència de les empreses de VTC.

Actualment i a causa de la covid-19, el servei de Taxi a l’àrea metropolitana està regulat de manera que únicament circula un 60% de la flota de dilluns a divendres i un 25% els caps de setmana. A banda de la regulació i d’una campanya de promoció del Taxi, l’IMET està treballant en una App pública que apropi més i millor el servei de Taxi als usuaris i usuàries.

Per la seva banda, Rosa Alarcón, Regidora de Mobilitat i presidenta de l’Institut Municipal del Taxi, agraeix a Salvador Illa la seva decisió ferma d’impulsar la transició energètica i digital del servei de Taxi. La presidenta de l’IMET afirma que “el Taxi presta un servei de mobilitat essencial al públic. Li continuarem donant el suport per tal que surti de la crisi, es modernitzi, es descarbonitzi i sigui el servei de taxi més competitiu d’Europa”.

Comparteix: