La portaveu del PSC, Lluïsa Moret, ha advertit que les pròximes eleccions generals plantegen una elecció entre continuar avançant en drets i serveis públics o retrocedir amb un govern de la dreta i la ultradreta. «Aquestes eleccions van d’escollir entre democràcia i autoritarisme», ha afirmat en roda de premsa, després de la reunió del comitè de campanya.
Moret ha reivindicat el paper decisiu de Catalunya per configurar una àmplia majoria progressista al Congrés dels Diputats que permeti continuar comptant amb un govern encapçalat per Pedro Sánchez. «La força de la gent de Catalunya serà decisiva», ha assegurat, i ha defensat un govern centrat en les necessitats reals de la ciutadania, com l’habitatge, l’educació, la salut i les infraestructures, així com en la protecció de les pensions i l’enfortiment dels serveis públics.
La portaveu socialista ha insistit que només hi ha dues alternatives: un govern progressista presidit per Pedro Sánchez o un govern d’Abascal i Feijóo. En aquest sentit, ha denunciat que els plantejaments del líder popular estan cada vegada més impregnats de les posicions autoritàries i involucionistes de Vox. «No es tracta només d’una alternança política, sinó d’un canvi de model social», ha alertat.
Així mateix, Moret ha advertit que l’autogovern de Catalunya, la llengua i la cultura catalanes serien les primeres víctimes d’un govern de la dreta i la ultradreta. També ha denunciat la voluntat de qüestionar i revertir les iniciatives que han contribuït a recuperar la convivència i el clima positiu que viu Catalunya. Davant d’això, ha situat com a prioritat del PSC aturar la dreta i la ultradreta: «La nostra responsabilitat és treballar per continuar avançant en drets i consolidar els serveis públics».
Moret també ha condemnat els aldarulls del cap de setmana a Barcelona. «Els qui defensem la convivència no ens dediquem a fer destrosses a l’espai públic», ha afirmat. La portaveu ha denunciat que la ultradreta pretén treure rèdit d’aquestes situacions.
«No permetrem que ningú se surti amb la seva: ni els qui els han instigat i promogut ni els qui els han executat als carrers de Barcelona», ha assegurat. Moret ha reconegut la feina dels Mossos d’Esquadra i dels cossos de seguretat i ha reiterat que els responsables hauran d’assumir les conseqüències dels seus actes. També ha apel·lat a la responsabilitat de les famílies dels menors detinguts.
Pel que fa a la precampanya, la portaveu ha valorat positivament els actes de presentació de les candidatures de Girona i Tarragona, als quals se sumen el de Lleida, avui, i el de Barcelona, dimecres. Moret ha assegurat que el PSC detecta una mobilització creixent i una voluntat de continuar avançant i d’aturar la dreta i la ultradreta.
En l’àmbit internacional, ha celebrat la victòria de Lula da Silva al Brasil, que ha qualificat de bona notícia i de motiu d’esperança per a les forces progressistes que defensen els drets i els serveis públics.
Finalment, Moret ha lamentat profundament l’accident d’autobús d’ahir a Fogars de Montclús, al Parc Natural del Montseny, i ha desitjat una ràpida recuperació a totes les persones ferides. També ha destacat la feina de les institucions per aclarir les causes de l’accident i prevenir que es repeteixin situacions com aquesta.

