Actualitat

El PSC rebutja el tancament de Nissan

28 maig 2020

El PSC rebutja el tancament de Nissan
Els i les socialistes treballarem pel manteniment de l’activitat industrial i els llocs de treball i reiterem tot el nostre suport i solidaritat a les treballadores i els treballadors

Arran de la decisió adoptada per la companyia automobilística Nissan de cessament de l’activitat industrial  dels centres de treball de Montcada i Reixac, la Zona Franca (Barcelona), Sant Andreu de la Barca i els centres del Prat del Llobregat i L’Hospitalet de Llobregat des del PSC volem manifestar:

 

Rebutgem la decisió de la companyia de tancar els seus centres de treball i demanem que Nissan que es faci corresponsable d’aquesta situació.

 

Reiterem tot el nostre suport i solidaritat a les treballadores i els treballadors. Hem estat fent tots els esforços possibles des de les institucions per defensar els seus llocs de treball. Cal garantir que Catalunya segueixi sent centre important de producció automobilística i de mobilitat i des del PSC treballarem incansablement per enfortir la indústria a casa nostra.

 

Més de dos anys treballant en un pla de viabilitat de totes les administracions implicades no han estat suficients després de 10 anys de manca d’inversió per part de l’empresa a Catalunya i la manca de política industrial decidida per part de la Generalitat i els anteriors governs d’Espanya. 

 

S’ha proposat a la presidència de la companyia japonesa la creació d’un grup de treball per estudiar escenaris alternatius que garanteixin la continuïtat de l’activitat industrial. Considerem que la continuïtat de la planta de Barcelona és possible mitjançant el pla de viabilitat presentat fa uns mesos a la presidència de Nissan Motor Company Limited, i elaborat de manera conjunta pel Ministeri d’Indústria i la Generalitat de Catalunya, amb el suport de l’ Ajuntament de la Ciutat Comtal i el Consorci Zona Franca.

 

Defensem que la continuïtat de la planta de Barcelona té sentit econòmic per a Nissan Motor Company Limited, en ser més rendible invertir que assumir el cost del tancament, que podria superar els 1.000 milions d’euros.

 

Mantenim que la planta de Barcelona té caràcter estratègic, ja que abandonar Catalunya i Espanya és abandonar la Unió Europea, amb el consegüent cost en un mercat de més de 500 milions d’habitants.

 

El sector de l’automoció ha estat estratègic i de lideratge a Catalunya i considerem que en l’estratègia industrial, d’innovació i futur és un tractor important de l’economia, amb teixit industrial consolidat, amb oportunitats de futur que genera riquesa i dona feina a centenars de milers de treballadors i treballadores a Catalunya.

 

Emplacem la Generalitat a activar el Pacte per la indústria i a dotar amb recursos al Pla estratègic de suport a la indústria de la mobilitat i de l’automoció 2020-2025 . Avui cal un pla alternatiu per recuperar un projecte autònom per Motor Ibérica, un pla adaptat als temps actuals, tant en tecnologia com en capacitats productives dels moments actuals. Especialitzar el sector a Catalunya en el cotxe elèctric.