Actualitat

Laia Bonet presenta el nou vehicle per a la reposició de bicicletes propulsat amb energia solar

30 setembre 2022

  • El primer prototip d’aquest vehicle començarà a circular en fase de proves els propers dies i durant sis mesos s’estudiarà el seu rendiment i eficiència
  • Els 30 vehicles que el servei de Bicing té per a reposar bicicletes a les estacions son elèctrics i dotar-los de plaques solars permetria reduir la demanda elèctrica, alhora que incrementaria la seva autonomia
  • Videos: Declaracions Laia Bonet (MP4) | Recursos (MP4)

Bicing presenta el primer vehicle de reposició de bicicletes propulsat amb energia solar. Es tracta d’un prototip que començarà a circular, en fase de proves, els propers dies, per tal de poder-ne avaluar el seu rendiment i la seva eficiència.

Aquest vehicle, d’aspecte idèntic als actuals models elèctrics que s’encarreguen de reposar les bicicletes a les estacions de Bicing, porta incorporades unes plaques solars a la coberta del remolc que es carreguen sempre que el vehicle és a l’exterior, ja sigui en moviment o aturat. En concret, compta amb cinc mòduls fotovoltaics de 365W cadascun, connectats a la bateria del vehicle.

Durant el període de proves, Bicing i Azimut360 SCCL, l’empresa que ha desenvolupat el projecte per incorporar plaques solars a aquest vehicle, avaluaran el funcionament de les plaques i l’autonomia del vehicle. La previsió és tenir els primers resultats sobre la seva viabilitat, a mitjans de l’any vinent.

Una aposta per la sostenibilitat i millor autonomia

El servei de Bicing compta amb un total de 30 vehicles de reposició de bicicletes, amb els seus corresponents remolcs. Són vehicles elèctrics, amb una autonomia mitjana d’entre 70 i 90 kilòmetres en funció del recorregut que facin. La seva finalitat és garantir una distribució de bicicletes el més homogènia possible, a totes les estacions i al llarg de tota la jornada. Per tal de fer-ho possible, de mitjana, cadascun d’aquests vehicles recorre entre 12 i 14 estacions durant cadascun dels tres torns que hi ha establerts en horari de matí, tarda i nit.

La incorporació de plaques solars a aquests vehicles auxiliars permetria fer encara més sostenible el servei de Bicing, reduint el seu consum elèctric. Una millora que s’afegiria als beneficis que ja aporta el nou programa de gestió amb el que treballa Bicing, un software d’intel·ligència artificial que permet al personal de Bicing saber quin és el millor moment per moure bicicletes d’una estació a una altra, evitant desplaçaments innecessaris. Aquest nou programa treballa a partir de variables com l’històric de disponibilitat de cada estació, la situació meteorològica i les rutes que fan habitualment aquests vehicles.

Més informació/font