PSC

Idiomes: Cercador:
|Cerca avançada

Sarrià de Ter -  Actualitat

Menú intern: Cerca de Notícies
16/12/2009

Àlex Sáez: "L’entrada en vigor del tractat de Lisboa permet a les Corts Generals i als parlaments autonòmics participar en el procés de construcció europea apropant els ciutadans a les institucions europees"

El diputat intervé al ple del Congrés per acordar que es prengui en consideració una iniciativa per ampliar les competències de la comissió mixta per a la Unió Europea

anar al menú

Per compartir has de fer click en un d'aquests enllaços:

Àlex Sáez, vicepresident de la comissió mixta per a la UE ha intervingut en el ple del congrés de diputats acordant que s'hagi pres en consideració una iniciativa del grup parlamentari popular per ampliar les competències de la Comissió mixta congrés-senat per a la Unió Europea.
La reforma que es tramita de la llei 8/1994 –per adaptar-la al Tractat de Lisboa- atorgarà competències a la comissió mixta per emetre dictàmens sobre el control del principi de subsidiarietat i proporcionalitat en relació a les iniciatives legislatives comunitàries que puguin interferir en competències exclusives reservades a l’Estat, comunitats autònomes i entitats locals. El procediment permetrà la consulta als parlaments autonòmics, que també emetran informes sobre el respecte al principi de subsidiarietat en conformitat a les seves competències. Així mateix la iniciativa debatuda avui permetrà acordar, en el tràmit parlamentari posterior, el control de la comissió mixta dels consells de ministres de la UE, a través de compareixences del govern a les comissions, així com avaluar els resultats després dels períodes semestrals de presidència. Àlex Sáez ha defensat que s’acordi un sistema flexible de compareixences que no necessariament obligui els ministres i permeti la compareixença de secretaris d’estat i secretaris generals. Sáez ha destacat la presència de tots els membres del govern per informar sobre les prioritats de la presència europea com a mecanisme de transparència.
«L’entrada en vigor del Tractat de Lisboa dóna als parlaments nacionals noves oportunitats i també responsabilitats en el control de les iniciatives legislatives europees. El repte per a les nostres cambres legislatives és apassionant ja que ens permetrà, des dels nostres parlaments nacionals i els autonòmics, participar en el procés de construcció de la UE apropant els ciutadans a les institucions europees i exercint un control democràtic sobre la legislació europea», valora Sáez.

Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE) - Nicaragua 75-77 - 08029 Barcelona - 93 495 54 00 - www.socialistes.cat - Publicació digital controlada per Nielsen/OJD