PSC

Idiomes: Cercador:
|Cerca avançada

Alt Penedès-Garraf (Federació) -  Actualitat

Menú intern: Cerca de Notícies
21/12/2009

El PSC es referma en el compromís del Govern de crear l'àmbit de planejament del Penedès

El Govern va aprovar el passat 10 de novembre el decret 174 /2009 que inicia els treballs de la revisió del Pla Territorial General de Catalunya i contempla la creació de l’àmbit del Penedès. El diputat Labandera ha assegurat que "El Govern ha escoltat, ha debatut i ha donat resposta".

anar al menú

Per compartir has de fer click en un d'aquests enllaços:

El portaveu de política territorial del grup parlamentari socialista, Roberto Labandera, ha manifestat el posicionament del PSC en relació a la tramitació de les proposicions de llei que CIU i el PP van presentar al Parlament a mitjans de l’any 2008.

El Govern, ha dit Labandera, va aprovar el passat 10 de novembre el decret 174 /2009 que inicia els treballs de la revisió del Pla Territorial General de Catalunya (any 1995),vigent actualment. El decret contempla en el seu article 2, apartat d) la creació de l’àmbit del Penedès. El Govern atén, així, la demanda majoritària dels ciutadans i de les institucions penedesenques de que es pugui dotar el territori de les quatre comarques del Penedès històric d’un àmbit específic de planejament. “El Govern ha escoltat, ha debatut i ha donat resposta”- afirma Labandera.

L’esmena a la totalitat va ser presentada el juliol de l’any 2008, quinze dies després de que les proposicions de CIU i PP entressin al Parlament. “En aquell moment- diu Labandera- estaven en un procés de tramitació inicial els plans territorials del Camp de Tarragona i de Barcelona que són els que més es veuen afectats per la proposta. Avui la situació és ben diferent, el procés de treball d’ambdós plans està molt avançat i el Govern ha assolit el compromís de crear l’àmbit de planejament. Tot i que el procés legislatiu no és el més adequat per a endegar aquests tipus de treballs, hem cregut que no era coherent, a la vegada, mantenir l’esmena a la totalitat i impulsar la redacció del Pla Territorial Parcial del Penedès”.

El PSC junt amb la resta de partits del Govern iniciarà els treballs de tramitació legislativa el proper trimestre, amb la voluntat de possibilitar que en la seva tramitació es puguin fer sentir la pluralitat de veus del territori. “El PSC vol parlar amb tothom sobre les propostes -ratifica Labandera- Primer amb els socis de Govern, per descomptat, però també amb CIU i el PP.”

També manifesta el diputat socialista que en el debat penedesenc s’han de separar dues parts ben diferenciades. Les proposicions fan referència a l’àmbit territorial, al seu planejament. Pel que fa als aspectes funcionals, d’administració o d’organització política, el PSC considera que aquest debat s’ha de traslladar a la llei que crea els sistema de vegueries i que el Govern té la intenció d’aprovar de manera immediata. “La llei d’organització veguerial és la que ha de definir l’organització administrativa, política i electoral del país. Serà aquesta llei, que ja té a punt el Departament de Governació, la que defineixi tots els aspectes abans citats- diu Labandera.”

Les proposicions seguiran ara el tràmit parlamentari a partir de la publicació en el Butlletí Oficial del Parlament la propera setmana. El procediment legislatiu implica una fase de compareixences, una segona fase de presentació d’esmenes, una tercera fase de debat i negociació de les esmenes al text i una quarta amb un debat en Comissió i, posteriorment, un cop acordat per majoria, un debat plenari.

Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC-PSOE) - Nicaragua 75-77 - 08029 Barcelona - 93 495 54 00 - www.socialistes.cat - Publicació digital controlada per Nielsen/OJD