Posin recursos sobre la taula i consensuïn les mesures per afrontar l’emergència educativa

  • Esther Niubó
  • Actualizado:
  • Creado:

Esther Niubó demana al conseller que “no torni a traslladar la seva responsabilitat als municipis, docents o centres educatius sense consens previ”

La portaveu d’educació del Grup Socialistes-Units per avançar, Esther Niubó, ha interpel·lat avui el Govern i li ha assenyalat que “el conjunt de la ciutadania no pot veure’s desencisada o frustrada pel sistema educatiu del qual ens hem dotat com a país. Necessitem enfortir-lo, reconèixer que és un servei que fa una funció social essencial i que cal dotar-lo de recursos a tots els nivells i d’un renovat impuls per afrontar la nova i dura realitat”. “Conseller, li demanem que exerceixi un lideratge que situï l’educació i el sistema educatiu al centre de qualsevol pla de recuperació o de minimització de l’impacte social de la COVID-19”, ha afegit.

 

Durant la seva intervenció al ple del Parlament, Niubó ha instat el conseller a que “abordi l’infrafinançament de l’educació a Catalunya d’acord amb el que preveu la LEC i que aconsegueixi realitzar una inversió extraordinària en el marc del procés de reconstrucció, per abordar els reptes educatius plantejats, però amb unes prioritats clares que els pressupostos 2020 no contemplen”. Segons la portaveu socialista, aquestes prioritats són: més docents i personal de suport a les aules, recursos contra la bretxa digital, escola inclusiva, beques per fomentar un accés equitatiu a les activitats eductives, i garantia de suficiència alimentària.

 

“Aquest lideratge que li demanem ha de ser corresponsable amb el món local, li demanem que assumeixi les seves responsabilitats i que la informació i la presa de decisions sigui compartida, evitant que els ens locals siguin únicament executors de decisions preses a Via Augusta, que han de tirar endavant sense recursos i sense competències. Volem que consensuï les mesures per afrontar l’emergència educativa amb la comunitat educativa, compartint diagnòstic i necessitats, i que no torni a traslladar la seva responsabilitat als municipis, als docents o als centres educatius sense consens previ”, ha conclòs.

 

Palabras clave: